Een hele maand - Reisverslag uit Mbabane, Swaziland van Lisa Bos - WaarBenJij.nu Een hele maand - Reisverslag uit Mbabane, Swaziland van Lisa Bos - WaarBenJij.nu

Een hele maand

Door: lisavandenbos

Blijf op de hoogte en volg Lisa

17 Februari 2012 | Swaziland, Mbabane

Een maand, een hele maand. Dat was een gedachte die woensdag vaker door mijn hoofd ging. Op 15 januari vertrok ik van huis dus woensdag was ik precies een maand van huis. Van de ene kant lijkt het helemaal niet zo lang geleden, de afgelopen maand is om gevlogen. Maar als ik denk aan de mensen hier, lijkt het alsof ik iedereen al veel langer ken. Al met al kijk ik terug op een geweldige eerste maand hier, waarin ik al heel veel bijzondere dingen meegemaakt heb.

Afgelopen zaterdag was het UWC’day. Van te voren zeiden veel IB2’s dat dat een van de bijzonderste dagen van het jaar is. En dat was het. Het idee achter UWC’day is dat mensen voor een dag herinnerd worden aan waar iedereen vandaan komt. ‘S ochtends was er eerst een ceremonie in het buitentheater. Van elk land moesten er een paar vertegenwoordigers komen om hun land heel kort in een minuut voor te stellen. Ik heb samen met Cato en Maurits Nederland voorgesteld in ‘Nederlands kostuum’. Het is natuurlijk allemaal maar heel symbolisch al die nationale kostuums. Er is niemand die dat thuis echt draagt maar het is wel heel leuk om te zien waar mensen vandaan komen. Van veel mensen wist ik het niet eens echt.
Na de ceremonie was er een markt waar elk land een kraam had en iedereen eten ging verkopen. Dit gedeelte van de dag was vooral erg lekker. Ik heb nog nooit zo veel variaties op pannenkoeken gezien, elk land lijkt zijn eigen variatie te hebben daar op. Er waren zelfs mensen die er echt heel veel werk van gemaakt hadden en hele maaltijden verkochten.

Verder zijn we van de week begonnen met plannen te maken voor Mozambique. Volgend weekend is het mid-term, wat betekent dat we vrijdag en maandag extra vrij hebben. We willen naar Maputo gaan, dat is het meest dichtbij vanaf hier. We gaan slapen in een backpackers in het centrum van de stad. Waarschijnlijk ga ik samen met Laeke, Andrea (beide uit Denemarken) Tuure (Finland) Alain (USA) Janick (Mozambique) Alma en Jacob (beide uit Noorwegen). Ik kijk er erg naar uit een weekendje strand en lekker eten.

Het is hier de hele week heel warm geweest. Ik schrijf deze blog in mijn bikini aan de tafel naast het zwembad. Ik moet zeggen; het is niet echt verkeerd om in tussenuren het zwembad in te duiken en vervolgens met natte kleding, op blote voeten naar de volgende les te gaan. Excuses voor als ik mensen jaloers maak…

Ik ben nog steeds erg benieuwd naar hoe het in Nederland gaat. En ik geniet er echt heel erg van om jullie reacties te lezen gedurende de week.

Heel veel liefs, en tot volgende keer!

xxx Lisa

  • 17 Februari 2012 - 20:41

    Abby:

    Dus veel pannenkoeken hè? Nou, dan loop je pannenkoeken-week niet helemaal mis! Ti's weer chaos in de kantine hoor! Jemig.. Bruggers worden finaal geplet.. Er is zelfs omgeroepen dat t rustiger moet xD

  • 18 Februari 2012 - 09:20

    Babette:

    Je hebt me totaal niet jaloers gemaakt met je bikini, zwembad en hitte. Ik ben dolsgelukkig hier met regen en wind! Haha.
    Geniet er maar lekker van moppie!

  • 18 Februari 2012 - 18:34

    Daphne:

    Leuk om elke week een verhaaltje van je te kunnen lezen, dan kan ik een beetje meegenieten! En even voor een weekendje naar Mozambique, wat heerlijk dat je dat gewoon kunt doen! Heel veel plezier alvast!

  • 18 Februari 2012 - 23:16

    Kirsten & Remco:

    Super leuke blogs, we lezen ze allemaal! Veel plezier met jullie "weekendje Mozambique". Waarschijnlijk de eerste en laatste keer in mijn leven dat ik die 2 woorden achter elkaar gebruik :-). Groeten uit Dordrecht

  • 19 Februari 2012 - 09:14

    Jola:

    Wat goed te lezen dat je geniet en zoveel leuke en bijzondere dingen ziet en doet. Wij gaan misschien wel een weekendje naar Zeeland.......met kaplaarzen,winterjassen, sjawls en wanten.
    Veel plezier in Mozambique, we kijken uit naar je volgende blog met foto's.

  • 19 Februari 2012 - 19:46

    Iris:

    je maakt niemand jaloers hoor.. GRM3*(^&

  • 19 Februari 2012 - 21:42

    Naom:

    Hoi Liesje! Ik kijk elke week weer uit naar je blog en wat hou ik stiekem van je spelfoutjes :$ Maarja wij konden schaatsen in tussenuren en deze week pannekoeken eten in de pauze (Ik hoop dat ik jou nu ook een beetje jaloers heb gemaakt!) Heel veel plezier in Mozambique, strand en lekker eten klinkt zeker niet verkeerd! Dikke kus xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Swaziland, Mbabane

Lisa

hallo! Ik ben geselecteerd voor UWC Swaziland, daar ga ik de laatste 2 jaar van mijn school afmaken. Via deze weblog zal ik proberen jullie op de hoogte te houden van alle spannende, intressante maar misschien ook moeilijke gebeurtenissen die ik daar ga meemaken! Veel plezier met lezen, en ik zou het leuk vinden als jullie een reactie plaatsen

Actief sinds 30 Aug. 2011
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 33378

Voorgaande reizen:

15 Januari 2012 - 30 November 2013

2 jaar studeren in Swaziland

Landen bezocht: