Begin van een schooljaar zonder normaal einde - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisa Bos - WaarBenJij.nu Begin van een schooljaar zonder normaal einde - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisa Bos - WaarBenJij.nu

Begin van een schooljaar zonder normaal einde

Door: lisavandenbos

Blijf op de hoogte en volg Lisa

08 September 2011 | Nederland, Amsterdam

Hoi iedereen!
Terwijl de jaargroep zich over de hele wereld aan het verspreiden is, begin ik hier aan een nieuw school jaar op het Sint Michael College (alhoewel beginnen, ik heb van de week te horen gekregen dat ik ziekte van pfeiffer heb dus naar school gaan zit er even niet in). Het begin van een jaar dat niet het vertrouwde einde zal hebben van 'de laatste proefwerk week' en 'het eindfeest' zoals het de afgelopen 4 jaar ging, nee op 15 januari onderbreek ik het schooljaar hier om het opnieuw op te starten in SWAZILAND
Het begon allemaal in januari toen ik, niet echt vermoedend dat het ooit echt zou kunnen gebeuren, me inschreef voor het selectieproces van United World Colleges Nederland. Na 3 best wel heftige selectie rondes kreeg ik in april eindelijk het verlossende telefoontje: Ik ben geselecteerd om de laatste 2 jaar van mijn VWO af te maken in swaziland!
Het is nu 5 maanden verder en het grote avonuur komt steeds dichter bij, tickets zijn inmiddels geboekt en ik weet zelfs al de datum dat ik voor het eerst weer terug ben in Nederland! (15 januari weg, en 22 april weer voor een maand thuis!)
Aan de ene kant vind ik het heerlijk dat ik nog 4 maanden hier in Nederland heb zodat ik er rustig naar toe kan leven en nog wat meer tijd heb met al mijn lieve vriendinnen/vrienden en familie. Van de andere kant geeft die extra tijd ook meer ruimte om te piekeren over alle mensen en dingen die ik ga missen. Op dat laatste is maar één goede remedie, de weblogs van mijn jaargenootjes lezen die al vertrokken zijn. Iedereen is zoo enthousiast dat ik er spontaan weer ontzettend veel zin in krijg!
Iedereen die nieuwsgierig is over wat mij te wachten staat verwijs ik ook naar weblogs van jaargenootjes, (bij mijn reisvrienden vind je er een aantal). Ondanks dat zij op een heeeele andere plek op de wereld zitten zullen ze ongeveer het zelfde mee maken
Voor meer informatie over United World College, Op de website van UWC staat heel veel informatie. www.uwc.nl
Groetjes en tot snel!!

  • 08 September 2011 - 20:04

    Annelies Van Der Meij:

    Leuk dat je ook een blog gaat bijhouden! Het duurt nog even, maar ik kan me voor stellen dat het wel al spannend wordt. Ik hoop dat je snel bovenop je pheiffer komt. Liefs!

  • 15 September 2011 - 14:37

    Job Te Buck:

    ik ga je zeker weten missen al zie ik je ook zo weinig =D

  • 15 September 2011 - 14:37

    Marsha:

    hee lies! (L)
    super leuk dat je dit bij gaat houden, ik ga je zeker volgen! hopelijk zie ik je nog eens voor je naar verweggiestan vertrekt!
    liefs marsha

  • 16 September 2011 - 14:41

    Abby:

    yaaaay! we kunnen reageren!! :D top!!!!

  • 17 September 2011 - 16:57

    Naomi:

    Jeej nu kan ik je via dit ook stalken als je weg bent! :d

  • 17 September 2011 - 19:26

    Jeroen Oehler:

    Nog even uitzieken en dan een nieuwe start! We gaan je volgen.

    Anka en Jeroen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Lisa

hallo! Ik ben geselecteerd voor UWC Swaziland, daar ga ik de laatste 2 jaar van mijn school afmaken. Via deze weblog zal ik proberen jullie op de hoogte te houden van alle spannende, intressante maar misschien ook moeilijke gebeurtenissen die ik daar ga meemaken! Veel plezier met lezen, en ik zou het leuk vinden als jullie een reactie plaatsen

Actief sinds 30 Aug. 2011
Verslag gelezen: 443
Totaal aantal bezoekers 33381

Voorgaande reizen:

15 Januari 2012 - 30 November 2013

2 jaar studeren in Swaziland

Landen bezocht: