Zebra's vanuit de bus - Reisverslag uit Mbabane, Swaziland van Lisa Bos - WaarBenJij.nu Zebra's vanuit de bus - Reisverslag uit Mbabane, Swaziland van Lisa Bos - WaarBenJij.nu

Zebra's vanuit de bus

Door: lisavandenbos

Blijf op de hoogte en volg Lisa

21 Januari 2012 | Swaziland, Mbabane

Hallo iedereen!

Ik heb eindelijk wat tijd en internet gevonden om jullie te laten weten hoe het hier gaat. Over hoe het hier gaat kan ik vrij kort zijn; het gaat goed!

Ik ben hier nu 6 dagen, maar het voelt alsof ik hier al 4 weken ben. Ik heb al zo veel mensen ontmoet en zo veel mooie en nieuwe dingen gezien!
We hebben deze week oriëntatie week. Een week vol gepland met heel veel activiteiten. Dat is ook de reden waarom ik nu pas iets van me laat horen, het programma van deze oriëntatie week is echt ongelofelijk vol gepland. Ik kan dan ook nooit alles vertellen wat ik mee gemaakt heb de afgelopen week, maar ik ga jullie een klein beetje een impressie geven.

De hele reis is goed gegaan, in Johannesburg zijn we opgepikt door een school bus om met allemaal mensen van over de hele wereld richting Swaziland te gaan. Een bus reis van meer dan 7 uur. Waarvan de laatste 2 door de stromende regen en ik het donker. Wat best eng was want de chauffeur kon ook niets zien maar hij reed lekker even hard door. Tegen 8en was ik er dan eindelijk, Waterford Kamhlaba United World College! We kregen de sleutels van onze kamers, op dat moment schrok ik heel erg van mijn kamer. Hij was zo leeg en klein. Achteraf blijk ik een vrij grote kamer te hebben en gelukkig had ik veel foto’s mee genomen om op te hangen. Het ziet er nu een stuk gezelliger uit en het voelt echt al een beetje als mijn plekje.
De eerste 2 dagen heeft het hier zo veel geregend! Ik dacht dat het in Nederland kon regenen, maar dit was nog veel heftiger. Dinsdag en Donderdag hebben we dus vooral veel dingen binnen gedaan. En heel veel praatjes aangehoord over dingen die wel mogen, dingen die niet mogen, vakkenpakketten etc.
Gisteren was het eindelijk mooi weer, precies op tijd want gisteren stond er een trip rond Swaziland op het programma. Ik had tot gisteren nog helemaal niet veel gezien van waar ik was omdat het zo veel regende, dus het was heel leuk om eindelijk het land te bekijken waar ik de komende 2 jaar ga wonen. En wauw! Wat is het mooi! We reden door het landschap en ik was zo verbaasd over hoe ongelofelijk mooi het is. Er zijn veel Bergen en alles is heel groen. Ik zal zo snel mogelijk foto’s uploaden. (dat is nu niet mogelijk). We hebben eerst wat toeristische plaatsen bekeken, en toen zijn we naar een wildpark gereden voor een braai(BBQ). Op de weg daar heen heb ik mijn eerste Zebra gezien! Ik vond het zo bijzonder, maar het meisje naast me die uit Swaziland komt keek er niet eens echt naar. Het is grappig te merken hoe je aan dat soort dingen kan wennen.
Er zijn hier echt heel veel leuke mensen. Iedereen is heel verschillend, en komt van hele verschillende plekken. Maar haast iedereen is heel open. Het is zo bijzonder om te merken hoe gewend ik ben aan één soort mens/cultuur. Er zijn hier mensen die nog nooit een computer bestuurd hebben bijvoorbeeld. Dat is in Nederland niet in te denken. Zo heb ik nog veel meer voorbeelden mee gemaakt de laatste dagen.
De oriëntatie week duurt nog tot maandag en dan kunnen we nog een week vrij lessen volgen om te kijken welke vakken je wilt kiezen. Die week daar op begint de school dan eindelijk. Ik vind deze week heel leuk maar ik kijk ook erg uit naar de structuur die de normale school weken gaan brengen. Ik heb nu nog een beetje het gevoel dat ik op een zomerkamp ben, ik denk dat het allemaal wat realistischer wordt als ik echt lessen moet gaan volgen.

Ondanks dat hier zo veel leuke dingen gebeuren denk ik veel aan huis, het SMC, en mijn lieve vrienden. Ik ben heel benieuwd hoe alles gaat daar in het verre noorden!

dikke kus vanuit Swaziland!
lisa

  • 21 Januari 2012 - 15:42

    Naom:

    Heb de hele week uitgekeken naar je verhaaltje!! Klinkt echt heel vet allemaal, zit ik hier een beetje achter me laptopje in de kou..... Geniet ervan moppie!!! X

  • 21 Januari 2012 - 15:43

    Melany:

    Nou lies, zo te lezen heb je het helemaal naar je zin! Zo zie je maar: jij leert daar over hun cultuur maar zij kunnen waarschijnlijk nog meer van jou leren!

    Hier gaat alles verder goed, se week is net afgelopen en dat ging over het algemeen wel oke!

    Ben benieuwd naar je volgende verhaal schatje!
    Kussiesss! & geniet ervannn

  • 21 Januari 2012 - 15:45

    Abby:

    Wat gaaf lies! Ik mis je wel! Heel veel plezier nog! Dikke kus

  • 21 Januari 2012 - 16:13

    Marsha:

    heel gaaf om je verhalen te lezen. stiekem ben ik wel een beetje jaloers, geniet ervan.
    liefs marsha

  • 21 Januari 2012 - 16:22

    Ricardo:

    Erg mooi om te zien dat het zo leuk is! Eerst had ik een beetje mijn twijfels over hoe je het daar zou vinden, maar als ik dit zo lees dan ben ik eigenlijk wel een beetje jaloers! Ga je vaak van deze verhaaltjes schrijven? Want ze zijn erg leuk om te lezen!
    Dikke kus uit het ook regenachtige Alkmaar!

  • 21 Januari 2012 - 17:02

    Anna&kristie:

    heb je net gesproken maar het is tog nog wel leuk om ze nog een keer te lezen.

    xxx

  • 21 Januari 2012 - 18:55

    Manon:

    Heee lies, hehe daar is je eerste verslag! Wat leuk dat je het zo leuk hebt zeg, en ik ben ook heel benieuwd hoe straks een echte schoolweek voor je wordt. Ik wacht vol spanning op je voglende reisverslag! Heel veel liefs van je buurmeis (nogsteeds een beetje dan vind ik)

  • 22 Januari 2012 - 06:50

    Lizette:

    Hee Lisa! Wat leuk om een verslag te lezen over jouw orientationweek. Precies zoals ik me ren half jaar geleden voelde.
    Het zomerkamp gevoel bleef bij mij iets langer dan de eerste week hangen, de hele eerst term eigenlijk.
    Iedere dag is leuker hier en ik hoop (en denk) dat dat ook voor jou geldt. Geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Swaziland, Mbabane

Lisa

hallo! Ik ben geselecteerd voor UWC Swaziland, daar ga ik de laatste 2 jaar van mijn school afmaken. Via deze weblog zal ik proberen jullie op de hoogte te houden van alle spannende, intressante maar misschien ook moeilijke gebeurtenissen die ik daar ga meemaken! Veel plezier met lezen, en ik zou het leuk vinden als jullie een reactie plaatsen

Actief sinds 30 Aug. 2011
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 33380

Voorgaande reizen:

15 Januari 2012 - 30 November 2013

2 jaar studeren in Swaziland

Landen bezocht: